vineri, 13 martie 2009

Puterea gandului

V-ati intrebat vreodata ce importanta are, in viata noastra, un mod de gandire gresit? "Gandeste pozitiv!" Toti spun asta. Si cred ca toti s-au saturat sa o auda. Dar, oare, toti stiu ce inseamna, de fapt? Prin modul nostru de gandire influentam orice. Gandul are o putere atat de mare asupra a tot ceea ce se intampla, incat nici nu ne putem imagina. Viitorul insusi e consecinta unui mod de gandire.

Va voi relata, in continuare, o experienta care mi se pare interesanta. Mult timp am avut de-a face cu un mister pe care nu reuseam sub nicio forma sa il descifrez. Sa va spun despre ce e vorba. Inca din liceu, am fost atrasa de ghicit; in carti, in cafea, nu avea importanta. Ghicit sa fie. Mama avea o prietena la care ma duceam mereu pentru a afla, chipurile, ce urma sa se mai intample in viata mea destul de zbuciumata, de altfel. Credeam in ea orbeste. Si parca, pentru a-mi rasplati increderea, nu s-a inselat niciodata cu privire la viitorul meu. Pana intr-o zi...

Trecuse deja mai bine de un an de cand faceam reiki. O mare dezamagire m-a determinat sa imi caut linistea pe care doar certitudinea unui viitor previzibil mi-o mai putea oferi. Am inceput sa merg iar la ghicitori. Am vizitat 3 "clarvazatori" care mi-au prezentat un viitor frumos, viitor ce contrasta, insa, extrem de mult cu ceea ce prevestea realitatea. Bineinteles ca nu s-a petrecut ceea ce mi-au prezis. Era previzibil, oricum. A fost prima data cand, chiar si prietena mamei, m-a dezamagit profund. Nu gaseam nicio explicatie. Pana cand, ca o revelatie, raspunsul a sosit...

Mi-am dat seama ca viitorul nostru nu e unul singur, ci are mai multe variante. Nu exista destin cum nu exista un singur drum pe care sa mergem. Cred ca putem vorbi de un determinism plurimodal care ne ofera ocazia sa alegem dintr-o multitudine de variante (1,....,n variante). Deci ce se intampla, in realitate, nu era prezicerea viitorului, ci a unei variante de viitor care urma sa se intample. Si bineinteles ca se intampla. Nu contest harul acestor ghicitori. Dar mi-am dat seama ca ei nu faceau altceva decat sa imi induca, la nivel de subconstient, o varianta de viitor care e posibil sa nu se fi intamplat daca nu stiam de ea. Automat, celelalte variante au fost eliminate. Iar eu credeam cu toata fiinta ca prezicerile sunt corecte si exacte. Informatia pe care mi-o transmiteau, prin cuvant, ducea la aparitia asa numitei forme gand. Ea se implementa in subconstient si se materializa in realitate. Aceste variante de viitor nu sunt aceleasi pentru toti oamenii, ci sunt individualizate. Fiecare are propriile sale variante, diferite de ale celorlalti. De noi depinde pe care dintre ele o alegem.

Dar nedumerirea mea era neputinta lor subita de a face ca acele informatii sa se implementeze in subconstient. Ce se intamplase de fapt? Eu faceam reiki de ceva vreme, ceea ce imi intarise mult campurile. Informatia nu mai putea sa patrunda cu atat de multa usurinta in subconstient si, prin urmare nu mai putea crea un program. Deci nimeni nu ma putea programa sa fac ceea ce mi se prezicea. Ganditi-va doar ca un singur amanunt poate duce la schimbarea unei actiuni viitoare ce ar determina, la randul ei, o alta actiune viitoare. Si astfel, tot viitorul se schimba.

Un alt fenomen ce ducea la imposibilitatea materializarii previziunilor era faptul ca nu mai puteam sa cred orbeste in ei. Datorita faptului ca am inteles cum functioneaza sistemul, credinta mea in aceste obiceiuri a fost profund zdruncinata. Si desi ramasese, poate, o urma de credinta, ceea ce am studiat in timp - reiki si puterea gandului - si-au pus amprenta. Iisus a spus: "Credinta ta te-a mantuit". Asta inseamna ca o convingere puternica tinde sa ia forma materiala. Convingerea mea ca acei oameni aveau intotdeauna dreptate ducea la formarea unei realitati care era una dintre variantele de viitor pregatite pentru mine si pe care nu o alegeam cu buna stiinta. Acum, cat de importanta credeti ca e puterea gandului?

Am un prieten care se trezeste in fiecare dimineata cu un gand pozitiv. "Astazi va fi o zi superba", isi spune. Si pentru a fi sigur ca nu trece o zi in care sa nu isi implementeze un program pozitiv, isi spune seara, inainte de culcare: "Maine va fi o zi superba". Oare cum ar arata lumea daca toti am fi ca el?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Despre mine

Bucuresti, Romania
Sunt unii care considera ca sunt atat de multe de zis despre mine incat as putea scrie un roman. Eu prefer sa extrag esenta din tulpina vietii. Copilaria mi-am petrecut-o citind si pictand. De mica mi-a placut arta. Dupa multe puseuri adolescentine, am absolvit cursurile liceului de arta din Bacau, la sectia de grafica a profesorului Marciuc, om de caracter si artist incontestabil. Anul 2000 m-a gasit in focurile examenului de admitere la facultatea de litere. Urma sa imi dezvolt a doua pasiune: literatura. Dezamagirile asternute de-a lungul a 4 ani de studiu m-au colpesit intr-atat incat am hotarat sa imi indrept pasii spre capitala. In octombrie 2006 savuram privilegiul de a studia cu directori la mari agentii de publicitate din Bucuresti care mi-au deschis mintea si noi perspective. Am terminat, astfel si masteratul in campanii de comunicare. Acum fac ceea ce am invatat: scriu. Sunt practicanta reiki si, totodata, studenta la psihologie. Consider ca un adevarat terapeut nu se limiteaza doar la studiul psihicului uman, ci trece spre ceea ce e dincolo de el.